Haber Arşivi

Üreten Türkiye Platformu, “Biri varsa hepsi var; Üretim, istihdam, tüketim” Dedi.

  • 11.07.2009
  • bozuyuktso

 

TOBB Önderliğinde 26 örgütten oluşan Üreten Türkiye Platformu’nun Kriz Varsa Çare De Var kampanyasındaki son mesajı “Üretim, İstihdam, Tüketim” oldu.

    

        Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğinde başlatılan, Türkiye’de iç pazarı canlandırmayı amaçlayan “Kriz Varsa Çare de Var” seferberliğinde beşinci ve son mesaj açıklandı. Toplamda 5 ayaktan oluşan, ilk olarak “Eve Kapanma Pazara Çık”, ikinci olarak “Kimse İşini Kaybetmesin”, üçüncü olarak “Güven ve İstikrar”, dördüncü olarak “Gücüne İnan” mesajları verilen kampanyanın beşinci ve son mesajı “Biri varsa hepsi var; Üretim, istihdam, tüketim” oldu. Kampanya, çeşitli projelerle sürdürülecek.

       Adıyaman’da açıklanan beşinci mesajda “Biri varsa hepsi var; Üretim, istihdam, tüketim”  diyen ve Üreten Türkiye Platformu adına konuşan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu: “Krizde, hane halkı tüketimini arttıracak, düşük gelirlilerin harcama kapasitesinin geliştirecek, üretimi teşvik edecek yeni adımların atılmasına ihtiyaç var. Diğer bir deyişle gemiyi limandan çıkarmak için güçlü bir rüzgâra ihtiyacımız vardır. Bu küresel krizden çıkışta ülkeler için iç pazarın önemini pek çok uluslar arası kurumdan önce gördük ve harekete geçtik, bundan Türkiye kazandı, kampanyanın Türkiye’de çözümü tartıştırmasından, elde ettiğimiz sonuçtan memnunuz” dedi.

        “Kriz Varsa Çare de Var” seferberliğinin beşinci ve son mesajı “Biri varsa hepsi var; Üretim, istihdam, tüketim” Adıyaman’da düzenlenen basın toplantısında açıklandı. Toplantıya Adıyaman Valisi Ramazan Sodan, Adıyaman Büyükşehir Belediye Başkanı M. Necip Büyükarslan, Adıyaman ve bölge milletvekilleri, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, TÜRK-İŞ Başkanı Mustafa Kumlu, TESK Başkanı Bendevi Palandöken, HAK-İŞ Adana Bölge Başkanı Abdurrahman Yücel, TİSK Yönetim Kurulu Başkan Vekili Hakkı Matraş, KAMU-SEN Başkanı Bircan Akyıldız’ın yanı sıra kampanyaya destek veren kuruluşların başkan ve yöneticileri katıldı. Basın toplantısının başlangıcında 50 gündür sürdürülen Kriz Varsa Çare De Var kampanyası kapsamında, Türkiye genelinde gerçekleştirilen çok sayıda etkinliği özetleyen bir de film gösterildi.

       Kampanyaya halen, BMD, TÜRKONFED, AGSD, AMPD, DEİK, TİKAD, TÜMSİAD, BAKTAD, MOBİSAD, OSBÜK, PARSİAD, TÜFOD, MOSDER, OMSİAD, TÜRES, MUDER ve İGİAD’ın ardından, geçtiğimiz hafta platformumuza, Türkiye Fuar Yapımcıları Derneği (TYFD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Türkiye Gözlük Sanayicileri Derneği (GÖZSANDER), Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Derneği (TOOMD), Örme Sanayicileri Derneği (ÖRSAD) destek veriyor.

       Hisarcıklıoğlu toplantıda yaptığı konuşmada, “Krizde, fırtınanın durulmaya başlamasıyla, önemli olan ağaçların yeniden tomurcuklanmaya başlaması değil, o tomurcukların daha patlamadan kurumasını önlemektir. Bunun yolu onlara ihtiyaç duydukları ısı ve nemin, yani hane halkı tüketimini arttıracak, düşük gelirlilerin harcama kapasitesinin geliştirecek, üretimi teşvik edecek yeni adımların atılmasıdır. Diğer bir deyişle gemiyi limandan çıkarmak için güçlü bir rüzgâra ihtiyacımız var” dedi.

       Krize, birlikte meydan okuyoruz”

        “32 sivil toplum örgütüyle birlikte, Türkiye’nin yıllardır beklediği iş birliği anlayışıyla işçi,  işveren, esnaf ve memur el ele vererek hep birlikte krize karşı meydan okuyoruz. Bugün de Türkiye’ye mesajımızı, hep birlikte Adıyaman’dan veriyoruz” diye söze başlayan TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, “Bugün niye Adıyaman’dayız biliyor musunuz? Bu yılın ilk altı ayında önceki altı aya göre Türkiye genelinde yeni şirket kuruluşu yüzde 20 azaldı. Adıyaman’da ise yüzde 5 arttı. İhracat ilk beş ayda TÜİK’e göre yüzde 31 geriledi Türkiye genelinde, Adıyaman’da düşüş sadece yüzde 8’de kaldı.  Türkiye genelinde protestolu senet ilk 5 ayda yüzde 27 artarken, Adıyaman’da sadece yüzde 9 arttı. Adıyaman bunu birliktelik ruhuyla başardı, o nedenle bugün Adıyaman’dayız, Adıyaman Türkiye’ye örnek oldu krizle mücadelede” diye konuştu.

 

       “Son yıllarda sürekli kavga ettik, didiştik, her konuda bölündük.  Bir de bunun üzerine global kriz eklenince ekonomimiz % 13.8 gibi ağır bir küçülme yaşadı” diye konuşmasına devam eden Hisarcıklıoğlu, “Bugün bir arada olan 32 kuruluş uzlaşma kültürünün yansımasıdır. Küresel kriz ortamında uzlaşamayan, pratik çözümler üretemeyen her kurum ve kuruluş krizin ağır darbelerini hissedecektir. Bu kampanya sayesinde farklı dünya görüşleri ve farklı beklentileri olan insanları ortak bir amaç etrafında bir araya getirmek gibi zor bir işi başardık.” diye konuştu. 

 

       Kampanyanın başlangıcında hedefin “çare odaklı bir iktisat politikası tartışmak ve bu çerçevede iç tüketimin önemine vurgu yapmak” olduğunu anımsatan Hisarcıklıoğlu, “Bu hedefe ulaştık, kampanyamız verilen desteklerle başarılı oldu. Dünyada bir ilki gerçekleştirdik ve sivil toplum-meslek örgütleri olarak bir araya gelip 50 gün önce çözümün iç pazarda olduğunu söyledik, dünya bunu yeni farkediyor” dedi.

 

       Hisarcıklıoğlu, Haziran ayında Dünya Bankası tarafından açıklanan “Küresel Kalkınmanın Finansmanı Raporu’nun kendilerini doğruladığına işaret ederek, raporun önümüzdeki dönemde küresel büyümenin kaynağını iç pazarlar olarak gösterdiğine dikkat çekti. Hisarcıklıoğlu, “MOBİSAD'ın, Türkiye genelinde üye mağazalarda uyguladığı indirimler sonucunda,   satışları ortalama yüzde 9 arttığı saptandı. AMPD’nin açıkladığı alışveriş merkezleri ciro endeksine göre Mayıs ayında alışveriş merkezleri cirolarında bir önceki aya göre artış yüzde 9 olmuştur. Zaten kendileri biraz sonra sizlere detaylıca açıklayacaklar. Bunlardan daha önemlisi, geçtiğimiz elli gün içerisinde krizden çıkışa yönelik çözüm arayışları hızlanmış, ekonomi bütün Türkiye’nin meselesi haline gelmiştir. Pek çok siyasi tartışma arasında, ekonomi de yapılan tartışmalarla kendine gündemde yer bulmuştur.  Tartışmalar iç piyasamızı canlandırmaya odaklanırken, kriz değil çare tartışılmış, düğümler değil çözümler üretilmiştir.  Krize karşı mücadele ederken herkese düşen roller olduğu net bir şekilde anlaşılmıştır. Bu gelişmeler bizleri son derece mutlu etmektedir. Tabi ki kampanyamız bugün bitmemektedir. Kampanyamızın son hafta mesajı ülke genelinde yer alacak. Ayrıca, ekonomiyi gündemde tutmaya yönelik, iç pazarımızın önemini vurgulayan yeni etkinlikler yapmaya devam edeceğimizi ifade etmek isterim” diye konuştu.

 

       Hisarcıklıoğlu, 50 gündür süren kampanya kapsamında, halktan, özel sektörden, hükümet ve muhalefetten destek gördüklerini, 1 milyon 250 bin afiş ve çok sayıda bilboard’un Türkiye’nin dört bir yanına asıldığını belirtti.  Hisarcıklıoğlu, “52 ilde, valiler, belediye başkanları, siyasi parti temsilcileri ve üreten Türkiye platformunun yereldeki temsilcileri,  hep birlikte alış veriş organizasyonları düzenleyerek, bölgelerinde ekonomiye hareketlilik kazandırmak için öncü oldular. Bu dönemde hükümetimizin attığı adımlar da hızlandı. Eylül ayından beri tartışılan KGF mekanizması uygulama noktasına geldi. KDV ve ÖTV indiriminin devam ettirilmesi, aktif iş gücü programlarının kapsamının genişletilmesi iç pazarımızı canlandıracak adımlardı” diye konuştu.

 

       “Kampanyanın son hafta mesajı olarak “Biri Varsa Hepsi Var, Üretim, İstihdam, Tüketim” diyoruz. Öncelikle şunu anlamalıyız ki ekonomi, birbirine bağlı piyasaların, çarkların dönmesiyle oluşan bir bütündür” diyen Hisarcıklıoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:

 

       “Bir piyasadaki çark dönmemeye başladığında, ertesi gün bu, hemen bir diğer piyasaya yansımaktadır. Örneğin, bugün Adıyaman’daki bir bayinin satışları durduğu zaman, bundan Manisa’daki üretici de hemen etkilenmektedir.

 

       Bu etki zincirinin sonunda ise, olan istihdama olmaktadır. Çarklar dönmeyince istihdam azalmakta, gençlerimiz umutlarını kaybetmekte, yıllarca tecrübeye sahip çalışanlarımız işsiz kalmaktadır.

 

       Şunu hiç aklımızdan çıkarmamız gerekiyor:  “üretim-tüketim-istihdam” birbirine sıkı sıkıya bağlı. Biri olmazsa hiç biri yok. Çarkların dönmesini sağlamak için moralleri yükseltmek, ekonomiye duyulan güveni arttırmak zorundayız.

 

        Ortada güven olmayınca kaplumbağanın kabuğuna çekildiği gibi, tüketici ve üretici de içe kapanıyor.

 

      O yüzden iç tüketimi canlandırmamız gerekmektedir diyoruz. İç tüketimi canlandırma noktasında da başta hükümetimiz dâhil her kesime görev düştüğünün bilincindeyiz. Biz üzerimize düşeni yapmaya çalışıyoruz.”

          Kumlu: “Tartışa tartışa doğruyu bulduk”

 

        TÜRK-İŞ Başkanı Mustafa Kumlu, kampanyaya başlarken iyi niyetle yola çıktıklarını, gelen eleştirilerden ilk etapta etkilendiklerini, ancak sonuçta TOBB’un önderliğinde tartışa tarşıya doğruyu bulduklarını ifade eden Kumlu, “Bu ülkenin bu krizi en az zararla atlatabilmesi için herkesin bu taşın altına elini koyması ve katkı sağlaması gerek” dedi.

 

        TESK Başkanı Bendevi Palandöken, kampanyanın Türkiye’de önemli bir birliktelik kültürü oluşmasına katkı sağladığını vurgularken, KAMU-SEN Başkanı Bircan Akyıldız ekonomi yönetiminin Harcama Çeki önerilerini hayata geçirmeyerek krizle mücadelede üstünü düşeni yapmamakla eleştirdi.

 

          Daha sonra kampanyaya destek olan diğer dernek ve örgüt başkanları birer konuşma yaptı.

 

        Mesaj: “Biri Varsa Hepsi Var”  

         “Kriz Varsa Çare de Var” kampanyasının son mesajı “Biri varsa hepsi var; Üretim, istihdam, tüketim”in afişinde; “Ekonomileri istihdam, üretim ve tüketim güçlü kılar. Biri olmazsa kriz kazanır. Ekonomi asıl durduğunda ölür. Krize yenilmeyeceğiz. Çıkacağız pazara. Türkiye’nin alın terini taşıyanı tercih edeceğiz. Ülkemize destek olacağız. Üretim sürecek, istihdam artacak, tüketim gücümüz yükselecek. Haydi, Türkiye önce üretmeye sonra da kendi ürettiğini tüketmeye” mesajları verildi.

 

 

11.07.2009

BOZÜYÜK

TİCARET VE SANAYİ ODASI

  • Üreten Türkiye Platformu,   “Biri varsa hepsi var; Üretim, istihdam, tüketim” Dedi.

Bozüyük Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç