Haber Arşivi

ULUSLAR ARASI LOJİSTİK DERGİSİ UTA LOJİSTİK'TE BOZÜYÜK TSO YÖNETİM KURULU BAŞKANI SAYIN HABİB ESEL'İN RÖPORTAJI YAYINLANDI.

  • 22.08.2011
  • bozuyuktso

 

Uluslararası Lojistik Dergisi UTA LOJİSTİK'in 2011 Yılı Ağustos Ayı 8.sayısında Bozüyük Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Habib ESEL ile yapılan TCDD Bozüyük Lojistik Merkezi hakkındaki röportaja yer verildi.

 

              Yapılan Röportaj Soru ve Cevap Şeklinde Aşağıda Verilmiştir:

      

         1- Bozüyük Sanayi ve Ticaret Odası üyesi şirketlerin profili, Türkiye ekonomisinde yarattığı katma değere ilişkin değerlendirme yapar mısınız? 2011 yılının ilk altı ayı yıl sonuna ilişkin hangi ipuçlarını veriyor?

 

          BOZÜYÜK TSO HALEN 724 FAAL ÜYESİNE HİZMET VERMEKTEDİR. KAYITLI ÜYELERİMİZİN DAĞILIMLARI ..,  107 ADET ANONİM ŞİRKET, 334 ADET LİMİTED ŞİRKET, 265 ADET ŞAHIS İŞLETMESİ , VE 18 ADET DE MUHTELİF KOOPERATİF  .., ŞEKLİNDEDİR.

 

           BOZÜYÜK TSO BÜNYESİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARDA BAŞTA SERAMİK, KARO , VİTRİFİYE PARÇALAR OLMAK ÜZERE , KABLO, KLİMA, RADYATÖR, ALÇI BLOK, SÜNGER, MAKİNA PARÇALARI İMALATI VB. GİBİ  ÇOK DEĞİŞİK ALANLARDA ÜRETİMLER YAPILMAKTADIR.

 

           BÖLGEMİZDE FAALİYET GÖSTEREN BU FİRMALAR 2010 YIL SONU İTİBARİYLE YAKLAŞIK 500.000.000. DOLAR DEĞERİNDE DİREK İHRACATA YÖNELİK ÜRETİM GERÇEKLEŞTİRMİŞTİR.

 

           2011 YILI İLK ALTI AYLIK VERİLERE BAKILDIĞINDA CARİ AÇIK KONTROL ALTINDA TUTULMALI. FAKAT BU DURUM BİR KRİZ HAVASINA DA SOKULMAMALIDIR. AYNI ŞEKİLDE KUR POLİTİKALARI YAKINDAN İZLENMEKTEDİR.

 

          DÖVİZDE YIL İÇİNDE BİRAZ DAHA YUKARI HAREKETLİLİKLER OLABİLİR ÜRETİM VE İHRACAT KONUSUNDA ÜMİTLİYİZ. BU ANLAMDA İMALAT İLE BİRLİKTE TURİZM GİBİ HİZMET SEKTÖRLERİ ÜZERİNDE DE ÖNEMLE DURULMALIDIR.

  

            2- Üretimin küreselleşmesi ve ihracattaki artışa paralel olarak lojistik maliyetler şirketler açısından önemli bir rekabet unsuru olarak karşımıza çıkıyor. Bu kapsamda lojistik giderlerin üyelerinizin rekabet gücü üzerindeki etkisini değerlendirir misiniz?

 

           DÜNYA SIKÇA DİLE GETİRİLDİĞİ ÜZERE KÜRESEL BİR KÖY HALİNİ ALMIŞ DURUMDA. BÖYLE OLUNCA ZAMAN VE MEKAN TANIMLARININ.., ANLAYIŞLARININ VE BU ANLAYIŞLARA BAĞLI İŞ KAVRAMLARININ DA TEKRARDAN YORUNMLANMASI VE ANLAŞILMASI GEREKİYOR. TAM BU NOKTADA DA YOĞUN REKABET ŞARTLARI YAŞANMAYA BAŞLIYOR. GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA  MALİYETLERİNİ, ZAMANI VE LOJİSTİK HAREKETLİLİKLERİNİ YÖNETEBİLEN FİRMALAR FARK YARATABİLİYORLAR. DOLAYISI İLE HIZLI VE KALİTELİ ÜRETİM ARTIK KLASİKLEŞMİŞ HALDE İKEN.., HİZMET VE ÜRÜN ÜRETİMİ SIRASINDA ZAMANIN  VE KAYNAKLARININ ÇOK VERİMLİ VE AKILLICA KULLANNILMASI GEREKİYOR Kİ BU NOKTADA DA LOJ İSTİK ÖN PLANA ÇIKIYOR.

       

           ÜRETİMİN KÜRESELLEŞMESİYLE BİRLİKTE HIZLI GELİŞME VE YOĞUN REKABET ORTAMINDA ŞİRKETLERİN AYAKTA KALABİLMESİ İÇİN HIZ,ESNEKLİK VE MALİYET AVANTAJI GİBİ ETKENLERE BAĞLI OLARAK FİRMALAR YÖNETİM VE ÜRETİM YAPILARINDA DEĞİŞİMLER YAPMAYA BAŞLAMIŞLARDIR.

 

        BU ANLAMDA FİRMALAR DEĞİŞİM VE GELİŞMELERE UYUM SAĞLAYABİLMEK, DALGALANMALARDAN DAHA AZ ETKİLENMEK GÜNCEL VE EN SON TEKNOLOJİDEN HIZLA YARARLANABİLMEK AMACIYLA GEREÇKLEŞTİRDİKLERİ YENİ UYGULAMALAR VE DIŞ KAYNAK KULLANIMI  İLE REKABET GÜÇLERİNİ ARTIRMAKTADIRLAR. 

 

            YUKARIDA DA SÖYLEDİĞİM GİBİ BÖLGEMİZDE AĞIRLIKLI OLARAK SERAMİK VE VİTRİFİYE ÜRETİMİ YAPAN FİRMALARIMIZ MEVCUR  YİNE KABLO, RADYATÖR VB. ÜRETİM VE İHRACATLARI DA BÖLGE MİZDE GERÇEKELŞTİRİLİYOR.

          İHRAÇ ÜRÜNLERİNE BAKTIĞIMIZDA AĞIRLIKLI OLARAK HACİMLİ VE KÜTLELİ ÜRÜNLER SÖZKONUSU.

          DOLAYISI İLE BU HACİMLİ VE KÜTLELİ ÜRÜNLERİN LOJİSTİĞİ BAŞLI BAŞINA REKABET ŞARTLARINDA ÖN PLANA ÇIKIYOR.

            TAŞIMA VE LOJİSTİK MALİYETLERİN MİNİMİZE EDİLMESİ HEMEN TÜM SEKTÖRLERDE REKABET AVANTAJI SAĞLAMASI KAÇINILMAZ HALE GETİRİYOR.

 

            3- Bozüyük Sanayi ve Ticaret Odası üyeleri lojistik giderlerini minimize etmek için ne tür stratejiler izliyor? Üyelerinizin lojistik dış kaynak kullanımı konusundaki yaklaşımına ilişkin bilgiler aktarır mısınız? Taşıma maliyetlerindeki değişimlerin doğurduğu farklılıkları gidermek ve hizmet kalitesini yükseltmek için lojistik sektöründen ve ilgili kamu kuruluşlarından beklentileriniz neler?

 

           BOZÜYÜK TSO ÜYELERİNİN LOJİSTİK İMKANLARININ GENİŞLETİLMESİ ADINA ÇALIŞMALAR SÜRDÜRÜYOR.

             BU ÇERÇEVEDE ODA OLARAK ,MEVCUT KONTEYNER HATTI , ÇEVR YOLU, YÜKSEK HIZLI TREN VE ÖZELLİKLE DE BU YIL İÇERİSİNDE İHALESİ TAMAMLANACAK OLAN VE YATIRIMA BAŞLANACAK LOJİSTİK ÜS YATIRIMLARINI ..,

           BAŞBAKANLIK, İLGİLİ BAKANLIKLAR VE TOBB NEZDİNDE HER PLATFORMDA  GEREK SÖZLÜ GEREKSE DE YAZILI RAPORLAR HALİNDE BİLDİRMEKTE VE ÇOK YAKINDAN TAKİP ETMEKTEDİR.

           BU SÜREÇTE ÜYELERİMİZİN DIŞ KAYNAK KULLANIMINI YAYGIN OLARAK KULLANARAK ANA İŞLERİNE ODAKLANMA, MALİYET DÜŞÜRME, MALİYETLERİNİ ÖNCEDEN BİLME, SABİT MALİYETLERİ DEĞİŞKENE DÖNÜŞTÜRME V.B. AVANTAJLAR YAKALAYARAK REKABET GÜÇLERİNİ ARTIRMAYA ÇALIŞTIKLARINI BİLİYORUZ.

      

           TAŞIMA KALİTESİNİ YÜKSELTME VE FİYAT FARKLILIKLARI AÇISINDAN BAKTIĞIMIZDA ÖZELLİKLE İHRAÇ ÜRÜNLERİNİ KONU OLAN KARA TAŞIMACILIĞINDA KULLANILAN YAKITIN UYGUN FİYATTA OLMASI GEREKMEKTEDİR Kİ ÖZEL SEKTÖR ON NUMARA YAĞ KULLANMAKTAN KAÇINMALIDIR.FAKAT ESASEN MALİYETLERİ DÜŞÜREBİLMEK İÇİN ÇEŞİTLİ NOKTALARDA LOJİSTİK KÖYLER OLUŞTURMALI;ÖRNEĞİN BOZÜYÜK'DE OLUŞTURULMAK İSTENEN LOJİSTİK KÖY GİBİ.VE BU LOJİSTİK MERKEZLERİN EN YAKIN LİMANA BAĞLANTILARI GERÇEKLEŞTİRİLMELİDİR.BUNA DA ÖRNEK VERİLMEK İSTENİRSE YAPILMASI PLANLANAN BOZÜYÜK-GEMLİK DEMİRYOLU HATTI GİBİ.

 

          BU KONUDA BOZÜYÜK TSO ULAŞTIRMA BAKANLIĞI VE TCDD GİBİ KURULUŞLARIN ÇALIŞMALARININ EN KISA ZAMANDA SONUÇLANDIRILMASINI BEKLEMEKTEDİR.

 

             4- Bozüyük’ün lojistik altyapısı, ulaşım konusundaki avantajları ve dezavantajları nelerdir?

 

             BOZÜYÜK COĞRAFİ KONUMU DOLAYISI İLE BİR KAVŞAK NOKTASINDA YER ALMAKTADIR.

 

           BÖLGE OLARAK DEĞERLENDİRİLDİĞİNDE İLİMİZ KUZEYDEN MARMARA .., DOĞUDAN İÇ ANADOLU.., KUZEYDOĞUDAN BATI KARADENİZ.., VE  BATISINDAN DA  EGE BÖLGESİ GİBİ COĞRAFİ BÖLGELERİN KESİŞME NOKTASINDA YER ALMAKTADIR.
 

            AYNI ZAMANDA BOZÜYÜK.., İSTANBUL – ANTALYA..,  ANKARA - BURSA GİBİ BÜYÜK METROPOL KENTLERİN ULAŞIM GÜZERGAHLARI ÜZERİNDE YER ALMAKTADIR.

 

           ŞU ANDA UZUN YILLAR YAPIMI SÜREN ÇEVRE YOLU TAMAMLANMIŞ OLUP ŞEHİR İÇİ TRAFİK SORUNU ÇÖZÜLMÜŞTÜR.

 

          YİNE ŞEHRİN GÜNEYİNDE HALEN İNŞAASI HIZLA DEVAM EDEN YÜKSEK HIZLI TREN PROJES DEVAM ETMEKTEDİR.

 

            HEYECAN VERİCİ BU PROJENİN 2015 YILI SONUNDA BİTİRİLMESİ PLANLANMAKTADIR.

 

BU PROJENİN HAYATA GEÇMESİ İLE ESKİŞEHİR İSTANBUL ARASINDA İLÇEMİZDEN İSTANBULA ULAŞIM 1.5. SAATE KADAR DÜŞECEKTİR.

  

            BU KONUDA BOZÜYÜK TSO OLARAK ..,

 

          İSTANBULA 1.5 SAATTE ULAŞABİLME İHTİMALİNİN TERSİ OLAN İSTANBULDAN BOZÜYÜK E 1.5. SAATTE GELİNEBİLECEĞİ DÜŞÜNCESİ BİZİ AYRICA HEYECANLANDIRMAKTADIR.

 

           KISACA İSTANBULUN EKONOMİK VE SANAYİ POTANSİYELİ BİZE 1.5. SAAT KADAR BİR YAKINLIKTA OLACAKTIR.

 

            HALEN ŞEHİR İÇİNDE DEMİRYOLU İSTASYONU DAHİLİNDE FAALİYET GÖSTEREN BİR KONTEYNER HATTIMIZ MEVCUT OLUP FİRMALARIMIZ BİR KISIM İHRAC ÜRÜNLERİNİ BU HAT ÜZERİNDEN DEMİRYOLU İLE ULUSLAR ARASI PAZARLARA İLETMEKTEDİR.

 

            MEVCUT KONTEYNER HATTININ ŞEHİR İÇİN DE KALMIŞ OLMASI VE KAPASİTESİNİN DÜŞÜK OLMASI VE YİNE BÖLGENİN  DÜNYAYA AÇILAN EN YAKIN LİMAN OLAN GEMLİK LİMANINNA DEMİRYOLU BAĞLANTISININ OLMAMASI DEZAVANTAJ OLARAK DEĞERLENDİRİLEBİLİR.

 

           5-Bozüyük Sanayi ve Ticaret Odası olarak gündeminizde üyelerinizin lojistik maliyetlerini düşürmek ve taşımacılık sektörü ile işbirliğini güçlendirmesine öncülük etmek için sürdürdüğünüz/planladığınız projeler var mı?  

 

           YUKARIDA DA BAHSETTİĞİM GİBİ BOZÜYÜK TE HACİMLİ VE KÜTLELİ ÜRÜNLERİN ÜRETİMİ VE İHRACATI SÖZKONUSU.

 

             DOLAYISI İLE BU ÜRÜNLERİN VE YİNE HAMMADDELERİN DAHA DÜŞÜK MALİYETLER VE DAHA KISA SÜRELERDE ULAŞTIRILMASI ADINA SON GÜNLERDE BÖLGEDE OLUŞTURULAN SERAMİK İŞ KÜMESİ GİBİ KÜMELENME ÇALIŞMALARI İÇERİSİNDE BAZI GİRİŞİMLER YÜRÜTÜLMEKTEDİR.

 

            ORTAK NAKLİYE VE ORTAK LOJİSTİK YÖNETİM GİBİ.

 
            6- Türk sanayisinin 2023 yılına yönelik büyük hedefleri kapsamında, lojistik açıdan sizce nasıl bir strateji izlenmesi gerekiyor? Sizce sanayici ve lojistikçiler bu konuda hangi ortak adımları atabilir? 
 

           2023 YILI İÇİN HEDEFLENEN EKONOMİK BÜYÜKLÜĞÜN HAYATA GEÇİRİLEBİLMESİ İÇİN BU EKONOMİK YAPIYA CEVAP VEREBİLECEK ALTYAPI VE ORGANİZASYONLARIN DA AYNI ANDA EŞGÜDÜM İLE PLANLANMASI VE YÜRÜTÜLMESİ ŞARTTIR.

 

           BU ÇERÇEVEDE DÜNYANIN ARTIK ÜRETMEK GİBİ BİR SORUNU OLMADIĞINA GÖRE ÜRETİLENLERİN PAZARLANMASI VE SON TÜKETİCİYE EN UCUZ MALİYET VE ENKISA SÜREDE SORUNSUZ BİR ŞEKİLDE ULAŞTIRAILABİLMESİ EN ESASLI PROBLEM OLARAK KARŞIMIZDA DURMAKTADIR.

 

            BU SORUNUN ÇÖZÜMÜ FİRMALARIN BİREYSEL ÇABALARINDAN ZİYADE ORTAK YÜRÜTECEKERİ PROJELER İLE GİDERİLECEKTİR.

 

             7- Üyeleriniz lojistik operasyonlarında hangi sorunlarla karşılaşıyor? Beklentileriniz ve çözüm önerileriniz neler?
 

           ODA ÜYELERİMİZİN HEMEN HEMEN TAMAMI HAMMADE VE MAMUL ÜRÜNLERİN LOJİSTİK OPERASYONLARINDA MALİYET VE ZAMANINDA SORUNSUZ TESLİMAT KONUARINDA SIKINTILAR YAŞAMAKTADIRLAR.

 

          BU SORUNLARIN İSE FİRMALAR ARASINDA LOJİSTİK HAREKETLERİN DAHA BÜYÜK RGANİZASYONLAR İLE BİRLİKTE HAREKET EDİLEREK ÇÖZÜLEBİLECEĞİ AÇIKTIR.

  

              8- Bozüyük'ün lojistik köy olması planlanıyor. Bu proje tam anlamıyla nedir? Proje ne zaman hayata geçecek, Hangi kuruluşlar destek veriyor? Destek yeterli mi? Proje ile ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?

 

               İLÇEMİZİN DOĞUSUNDA ESKİ GÜNDÜZBEY TREN İSTASYONU İLE BOZÜYÜK ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ ARASINDA KALAN ALANDA KARAYOLUNA PARLEL OLARAK PLANLANAN BİR LOJİTİK MERKEZ PROJEMİZ MEVCUTTUR.

 

             ULAŞTIRMA BAKANLIĞI VE TCDD İLE BİRLİKTE YÜRÜTÜLEN PROJENİN SON REVİZYON VE MALİYET DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI TAMAMLANMIŞ ŞU ANDA İHALE AŞAMASINDADIR.

 

              BOZÜYÜK DEMİRYOLU BAĞLANTILI OLARAK ÇALIŞACAK OLAN LOJİSTK MERKEZDE 10 ADET  YOL 2 ADET BETON KONTEYNER RAMPASI 1 ADET DE YÜKSEK RAMPA PLANLANMAKTADIR.

 

             PROJEYİ BOZÜYÜK TİCARET VE SANAYİ ODASI OLARAK TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜ NEZDİNDE YAKINDAN TAKİP ETMEKTEYİZ.

 

             AYNI ŞEKİLDE PROJE BÖLGEMİZDE OLUŞTURULAN ESKİŞEHR KÜTAHYA BİLECİK SERAMİK KÜMESİ VE KÜMEYE ÜYE FİRMALAR TARAFINDAN DA YAKINDAN TAKİP EDİLMEKTEDİR.

  
             9- Neden Bozüyük? Bozüyük'ün lojistik köy olması Bilecik sanayisi üzerinde nasıl bir etki uyandıracak?

 

            NEDEN BOZÜYÜK DEDİĞİMİZDE İSE YUKARIDA DA BAHSETİĞİMİZ COĞRAFİ KONUMUMUZ VE ULAŞIM HATLARININ KAVŞAK NOKTASINDA BULUNMAMIZ BÖLGE OLARAK BU ALANIN TESPİT EDİLMESİNİN NE DENLİ DOĞRU BİR TERCİH OLDUĞUNU BİZE GÖSTERİYOR.

 

            LOJİSTİK MERKEZİN, YÜKSEK HIZLI TREN PROJESİNİN HAYATA GEÇMESİ.., GEMLİK LİMANINA DEMİRYOLU BAĞLANTISININ SAĞLANMASI İLE  BİRLİKTE BÖLGEMİZDE ÜRÜN VE HİZMETLERİN HAREKETLİLİĞİNDE ÇOK BÜYÜK  MALİYET VE ZAMAN AVANTAJLARI ELDE EDİLMİŞ OLACAKTIR.

 

            AYNI ZAMANDA ADETA ÜLKE İÇERİSİNDE BİR ÜLKE GİBİ DEĞERLENDİRİLEBİLECEK DEVASA BÜYÜKLÜĞE SAHİP İSTANBUL GİBİ BİR SANAYİ VE EKONOMİK GÜCÜN KENDİNE YENİ MECRALAR ARAMASINDA BÖLGEMİZ YATIRIMCILAR TARAFINDAN EN YAKIN VE AVANTAJLI BÖLGE OLARAK TERCİH EDİLECEKTİR.

  

            BU DURUMDA YAKIN GELECEKTE BÖLGEMİZİN HEM EKONOMİK HEM DE LOJİSTİK ANLAMDA TAM BİR MERKEZ OLARAK ANILMASINA SEBEP OLACAKTIR.

 

             

22/08/2011

BOZÜYÜK

TİCARET VE SANAYİ ODASI

  • ULUSLAR ARASI LOJİSTİK DERGİSİ   UTA LOJİSTİK'TE BOZÜYÜK TSO YÖNETİM KURULU BAŞKANI SAYIN HABİB ESEL'İN RÖPORTAJI YAYINLANDI.

Bozüyük Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç